Spullen brengen naar de St Thomas school - Reisverslag uit Accra, Ghana van Phia Oostenbach - WaarBenJij.nu Spullen brengen naar de St Thomas school - Reisverslag uit Accra, Ghana van Phia Oostenbach - WaarBenJij.nu

Spullen brengen naar de St Thomas school

Door: PhiainGhana

Blijf op de hoogte en volg Phia

20 Oktober 2011 | Ghana, Accra

Gisteren avond na de H Mis kwam er een vrouw naar me toe met de vraag of ik morgen ochtend na de Mis van 06.30 uur met haar mee wilde gaan om haar moeder te bezoeken want zij en haar moeder kende mijn oom erg goed. Mrs Mary Duncan was haar naam. Zij had een foto die mijn oom erg mooi vond.
Dus vanochtend na de mis ben ik haar gaan bezoeken. Mrs Mary Duncan was 85 jaar en ze was heel erg blij met mijn bezoek het was inderdaad een bijzonder moment. Ze vertelde van alles over vroeger en over het werk dat mijn oom allemaal had gedaan. Hij was erg geliefd hier.Iedereen wilde bij hem zijn. Hij had ook veel voor de arme mensen gedaan hen o.a.geholpen om naar school te gaan om een vak te leren of studeren. Hij hielp hen o.a. door brieven te schrijven zodat ze werden aangenomen op een bepaalde school. Daarna moest ik even mee naar de sociëteit 'Anna', de vrouwen van het dorp komen dagelijks bij elkaar om over eventuele problemen of knelpunten te praten.
Emmanuel riep op me want de leerkrachten en kinderen stonden te wachten. Enkele jongens hebben de spullen uit mijn kamer gehaald en naar de school gebracht. Iedereen stond buiten, de kids van de Junior High school en the primaire school en de kleintjes van de 'kindergarten'
.Het was mooi om te zien hoe blij ze waren met de spullen die ik gekocht had. Uiteindelijk kregen de kinderen per groep hun spullen en ik mocht de pennen/potloden per kind uitdelen met andere collega's.De andere spullen werden per klas/groep verdeeld om in de groep te gebruiken. Ik hoop dat ik de film hiervan kan plaatsen.
Het was een mooi moment,eindelijk kon ik de kinderen en de collega's iets geven om beter onderwijs te krijgen/geven. Dit was uiteindelijk mijn doel. Verder heb ik het computer lokaal bekeken en ontdekte dat er geen internet was.De computers staan er mooi op een rij maar ze kunnen ze niet echt gebruiken. Vanmiddag ga ik met Emmanuel kijken wat we kunnen regelen en kopen een modem.Voor de oudere leerlingen is het belangrijk dat ook zij e.e.a. kunnen opzoeken op internet.

  • 21 Oktober 2011 - 09:42

    Filip:

    heey juf phia alles goed? leuke fotos die je gestuurd hebt! hoop dat je gaat genieten nog een fijne herfstvakantie. groetjes filip en de vso 1

  • 21 Oktober 2011 - 09:47

    Max:

    ik vint het knap wat je voor kids hep gedaan!!

  • 21 Oktober 2011 - 09:50

    Anne :

    hoi juf is het leuk daar?
    ik vind het heel lief dat je dit voor de kinderen doet. ik mis je gelukkig dat je gauw weer terug komt.

  • 21 Oktober 2011 - 09:54

    Jennifer:

    gaat het goet met je? ik vint het lief dat je dit voor de kinderen doet.

  • 21 Oktober 2011 - 09:57

    Jordy:

    hallo juf phia hoe gaat het met jou hep je al veel gekocht groetjes en kus en van jordy

  • 21 Oktober 2011 - 10:02

    Gertruda:

    hoi juf phia is alles goed met jouw? met mij wel. was die man blij met het geld? wat vonden de kinders van de spullen? groetjes gertruda

  • 21 Oktober 2011 - 10:06

    Mike:

    juf phia wat fijn dat je ons gebeld had. de kinderen in ghana zullen blij zijn geweest. ze zullen ook blij zijn met de spullen die ze hebben gekregen. groetjes mike

  • 21 Oktober 2011 - 10:15

    Andy :

    lieve juf phia we missen je heel erg. we hoopen dat je het leuk vint daar en dan dat het goed gaat met de kinderen daar op school.
    en we hoopen dat je weer snel terug komt. groejes van andy

  • 21 Oktober 2011 - 10:18

    Patrick:

    ik mis je. ik hoop dat je snel terug bent.

  • 21 Oktober 2011 - 10:24

    Mitchel:

    hoi juf phia ales goet met je ik heb gesien dad je heel briun was en ik hoop dad je heel snel terug komt groetjes mitchel

  • 22 Oktober 2011 - 11:50

    Henriette:

    Hoi Phia, je verhalen gelezen. Wat een energie, wat je allemaal doet en mee maakt en dat in die hitte. Fijn dat het lukt met de spullen voor de scholen, dat doet je zeker goed. Nog een week, doe je ook even rust en even lekker niets. Tot gauw. gr. Henriëtte

  • 22 Oktober 2011 - 20:14

    Bertha:

    Hoi Phia, wat een belevenissen allemaal!
    Het inkopen van de schoolspullen: zo veel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld, bezoekjes brengen, naar de school, naar de mis en dan ook nog naar voren geroepen worden, ik zou er ook kippenvel van krijgen.
    Geniet nog van je laatste week in Ghana.
    Liefs, Joop, Bertha en kids.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Phia

Actief sinds 30 Mei 2010
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 59992

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2017 - 30 November 2017

Afia&You heeft een droom!

14 Oktober 2015 - 05 November 2015

Foundation Afia supports young people

08 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Stichting Afiia: Nieuwe wegen bewandelen in Ghana!

09 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

Ghana 2013, een nieuwe uitdaging

03 Oktober 2012 - 25 Oktober 2012

Ghana here I come again!

07 Oktober 2011 - 28 Oktober 2011

Mijn tweede reis

Landen bezocht: