internet gaat moeizaam en pech met de auto ! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Phia Oostenbach - WaarBenJij.nu internet gaat moeizaam en pech met de auto ! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Phia Oostenbach - WaarBenJij.nu

internet gaat moeizaam en pech met de auto !

Door: phia

Blijf op de hoogte en volg Phia

19 Oktober 2015 | Ghana, Accra

Samen met Prosper, de collega in Accra, hebben we besloten om voor ieder team van de scholen, te Accra en Obuasi, sport kleding te laten maken met het logo van de foundation Afia. De foundation bedankt hem voor al het werk dat hij heeft verricht. Nadat ik ze bij prosper opgehaald heb zijn we verder gereden om buitenspeelgoed voor de st francis school te kopen. Het valt mij op dat er weinig te vinden is. Uiteindelijk vinden we diverse voetballen en an andere verschillende ballen om te spelen. Daarna ben ik op zoek gegaan naar badmidton rackets.....dit was echt een sport! Bij de grote winkel Melkon vinden we de badminton set en nemen nog enkele crikets mee. Ander buitenspeelmateriaal kan ik bijna niet vinden. Wel een winkel gevonden waar ze zelf de tafel maken om tafeltennis te spelen. Deze was erg duur in aanschaf , we reserveren dit voor volgend jaar. Voor de jongste kinderen is extra constructie materiaal aangeschaft , dokters set om te spelen en kralen om kettingen te maken. Voor de andere groepen worden pennen- potloden - kleurpotloden- verfkwasten en verf- tekenpapier - stencilpapier en extra pennen en markers voor de leerkrachten. Helaas hebben we deze keer veel pech met de auto, ....benzine tank lekt, waterpomp gaat stuk...en uiteindelijk raakt de auto steeds overhit! We nemen eenntaxi of trotto / kleine bus/ iedereen ennalles wordt erin gepropt! Het is een hele beleving het kost wel tijd om van de ene plek naar de andere plek te komen. De auto wordt gerepareerd en we kunnen een aantal uren rijden...maar dan gaat de temperatuur meter weer omhoog. We rijden op een drukke weg waar al het verkeer langs raast! Grote vrachtauto's die overvol geladen zijn passeren... Na enkele minuten probeert Cephas de auto to starten zodat we ergens langs de weg veilig kunnen stoppen. Dit lukt...daar staan we dan. Pikkedonker...en mensen komen kijken/ vragen maar dit probleem is niet op te lossen. Er stopt een oude truck en er stapt een, in mijn ogen, echte cowboy uit en vraagt wat het probleem is met zijn amerikaans accent. Deze amerikaan woont al enkele jaren in ghana en probeert te helpen. Niets lukt..dus moeten we in het donker , met al onze gekochte spullen op zoek naar een trotto of taxi. Dit lukt moeizaam...maar eindelijk stoot er iemand en brengt ons veilig terug in het SMA huis waar ik slaap. uren later danngepland aangekomen en dan blijkt ook nog eens dat de stroom is uitgevallen... Alles op de tast gevonden en meteen naar bed gegaan...wat een dag!

• 24 Oktober 2015 - 18:32

Brigitte:

Voor jou 'a hell of a job' op die manier...maar voor ons hier in jouw thuisland steeds weer een genot om te lezen en haast 'live' mee te beleven!! Goed bezig Phia!! Lfs XXX

• 25 Oktober 2015 - 10:20

Henk:

Ik ben het met Brigitte geheel eens : er gebeurt van alles daar in Ghana ! Ik bewonder je geduld en uithoudingsvermogen en hoop dat , ondanks al deze problemen , jouw haast grenzeloos optimisme er niet onder lijdt...
    Sterke en succes , houd je taai.
    Liefs Henk

• 25 Oktober 2015 - 19:41

Inge:

Hoi Phia, heb je alle dagen op deze manier volgepropt of kun je ook nog een keer 'niksen ' ?!