Voor de tweede keer naar Kumasi - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Phia Oostenbach - WaarBenJij.nu Voor de tweede keer naar Kumasi - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Phia Oostenbach - WaarBenJij.nu

Voor de tweede keer naar Kumasi

Door: Phia Oostenbach

Blijf op de hoogte en volg Phia

25 Oktober 2013 | Ghana, Kumasi

Nadat wij afscheid hebben genomen bij de Primary school en toegezegd dat we nog voor de jongste kinderen o.a puzzels, lotto's en gezelschapsspelen zouden gaan kopen en voor de groepen 5 en 6 leesboeken. Dan gaan we naar het bureau van de MTN en van de telefoonmaatschappijen. Daar doen we navraag over de kosten van een internet aansluiting op school. Het totale bedrag zal zeker rond de 1910,- Ghanese Cedis gaan kosten en de aanleg rond de 50 GhC.
Indien dit alles geïnstalleerd is in de school is deze wel verzekerd van een internet aansluiting met eigen router. En een abonnement voor één jaar. De verantwoordelijke persoon krijgt de opdracht om deze week alles ter plekke te gaan bekijken en dan horen wij graag de definitieve prijsopgave!
Daarna vertrekken we richting Kumasi om de beloofde onderwijsmaterialen te gaan kopen. We gaan op zoek naar puzzels voor het jonge kind! Je kunt het je niet voorstellen maar na uren zoeken en vragen heb ik uiteindelijk 5 puzzels kunnen vinden! Ongelooflijk...je wordt van het ene kraampje/ winkel naar de andere gestuurd! Ondertussen kopen we wel speelmatten voor de jongste groepen en enkele gezelschapsspelen ,krijtborden . En......plastic drinkbekers omdat deze niet aanwezig waren bij de kleuters!!
Zelfs leesboeken voor de oudste groepen zijn moeilijk te vinden. Het kost weer uren om 'goede 'boeken te vinden. Maar eindelijk hebben we alles bij elkaar en gaan moe maar ook een beetje voldaan naar huis. Wij belanden uiteraard weer in de file en dat alleen maar om de stad Kumasi uit te rijden..............en zelfs zo lang dat we besluiten onderweg bij een bevriende pastor te gaan slapen! Daar worden we hartelijk ontvangen en krijgen lekker eten voorgezet! Zo gaat dat in Ghana je wordt hartelijk ontvangen ook al sta je onverwachts voor de deur!