mijn vierde avontuur... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Phia Oostenbach - WaarBenJij.nu mijn vierde avontuur... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Phia Oostenbach - WaarBenJij.nu

mijn vierde avontuur...

Door: phia

Blijf op de hoogte en volg Phia

09 Oktober 2014 | Ghana, Accra

Accra 6 uur in de ochtend, veel lawaai, het verkeer is nog steeds chaotisch, geschreeuw, lachen, toeters, geuren..etc. Zoveel indrukken en het leven is in volle gang. Mijn vierde avontuur is begonnen. Rond 07.15 zit ik in de auto op weg naar een Forex bureau in East Legon om geld te wisselen. Ongelooflijk wat een file. Al toeterend rijden we richting East Legon. Het duurt een hele tijd voordat we er zijn. De wegen zijn nog steeds slecht...veel kuilen waar iedereen omheen wil rijden. Uiteineindelijk geld gewisseld. De Cedi is flink gedaald, triest het leven is voor de Ghanees erg duur geworden. Daarna weer terug rijden richting Medina en Adenta. Vandaag heb ik een afspraak met Prosper, leraar in Ashley Botwe. Ik begrijp dar er een probleem is met het regelen van een auto. Zijn auto is stuk gegaan en kunnen we niet gebruiken. Er moet dus iets anders geregeld worden. Maar uit eerdere ervaring weet ik ondertussen dat dit ook kan betekenen dat de afspraak vandaag niet door kan gaan .Na een uur bel ik en hij geeft aan dat hij toch iets probeert iets te regelen. Hij vraagt of ik nog even kan wachten....maar het woord even is een zeer rekbaar begrip! Ik begrijp dat hij ook nog een ' meeting' heeft. Uiteindelijk na twee en half uur komt het bericht dat het toch niet gaat lukken. Dus moet ik de plannen aanpassen. Ik probeer voor de KG =kindergarten St Thomasschool te Obuasi alvast een lijst te maken wat er gekocht kan worden. Vrijdag of zaterdag kan ik deze spullen alvast kopen, want puzzels en klein constructiemateriaal kan ik beter in Accra kopen, in Kumasi waren deze spullen bijna niet te vinden.

  • 15 Oktober 2014 - 10:48

    Henny Claessens:

    Hoi Phia,
    Ik begrijp als je weer in Afrika bent dat je er weer midden inzit!!!
    Ik vind het steeds weer geweldig om jouw verhaal te lezen!!!
    Veel succes in je vierde avontuur!!!
    Lieve groeten Henny.

  • 15 Oktober 2014 - 18:05

    Henriette:

    Hoi Phia,
    Weer druk in de weer heb ik net gelezen en veel geduld opbrengen, echt heel anders dan bij ons,
    was goed als we ook wat rustiger aan deden maar ja......
    Leuke en fijne spullen gekocht zag ik op foto.
    Succes verder en fijne tijd.

    gr. Henriëtte

  • 15 Oktober 2014 - 18:13

    Tiny Van Meurs:

    Hallo Phia,
    Ik heb heel veel bewondering voor het werk wat je doet in Ghana ! top !!!!!
    Ik vond het ook heel bijzonder dat we ons op de dag van jouw vertrek 's morgens nog bij toeval zagen !
    Veel succes en een fijne tijd.
    Groetjes,
    Tiny, Jack , Rick en Daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Phia

Actief sinds 30 Mei 2010
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 59960

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2017 - 30 November 2017

Afia&You heeft een droom!

14 Oktober 2015 - 05 November 2015

Foundation Afia supports young people

08 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Stichting Afiia: Nieuwe wegen bewandelen in Ghana!

09 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

Ghana 2013, een nieuwe uitdaging

03 Oktober 2012 - 25 Oktober 2012

Ghana here I come again!

07 Oktober 2011 - 28 Oktober 2011

Mijn tweede reis

Landen bezocht: