Accra 2013 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Phia Oostenbach - WaarBenJij.nu Accra 2013 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Phia Oostenbach - WaarBenJij.nu

Accra 2013

Door: Phia Oostenbach

Blijf op de hoogte en volg Phia

10 Oktober 2013 | Ghana, Accra

Accra

Om 21.10 uur, Ghanese tijd, landt het vliegtuig in Accra.
Bij de douane is het weer een flinke drukte…lange rijen met wachtende mensen! Er zijn verschillende vliegtuigen aangekomen, KLM, British,TAP etc….I
Ik kon in het vliegtuig al de formulieren invullen ten aanzien van ‘ Custom declaration’. Voordat je naar de douane gaat controleren ze eerst je vaccinatie boekje of de stempel voor de gele koorts klopt. Dan wachten tot er een plek vrijkomt bij de douane die het paspoort en visa controleert daarna je vingers afdrukken en klaar is Kees!
Deze keer zijn mijn koffers meteen te vinden op de bagageband en sta ik even voor half 11 uur buiten. Cephas brengt mij naar het hotel dat in het stadsdeel Adenta ligt.
Wat een hitte en nog steeds is het een chaotisch verkeer!
Voordat ik in bed lig is het een uur s’ nachts Ghanese tijd. (voor mij is het al drie uur)
De volgende dag wordt ik al rond vijf uur wakker van al dat getoeter, gelach , gepraat rondom het hotel. Ik probeer nog iets te slapen want ik ben doodmoe.
Deze eerste dag probeer ik te acclimatiseren en regel een aantal afspraken. Tegen de middag neem ik een taxi richting Adenta centrum, daar ga ik geld wisselen, Ghanese telefoonkaarten kopen en over de markt lopen . Wat een bedrijvigheid het krioelt ervan de mensen en al die vrouwen die groenten, fruit, diverse keukenspullen, specerijen, kleding, vlees,vis…verkopen of kopen. Er is zoveel te zien dat het mij duizelt. Natuurlijk roept men…Obruni..look….Bay my stuff !
De vrolijkheid van al deze mensen valt weer op en hun humor! Er komen dreigende zwarte wolken aandrijven en opeens begint het heel hard te regenen. Gelukkig duurt dit maar enkele minuten en schijnt de zon weer.
Voordat het donker wordt pikt Cephas mij op en brengt mij terug naar het hotel. Het is rond zes uur weer “pikken donker”. Het is nog steeds zeer warm…..
Ik maak afspraken met Prosper, leraar van de St Francis school te Ashaley Botwe, om morgen schoolspullen te gaan kopen.
Na het eten ga ik op tijd naar bed , want morgen ochtend komt Prosper mij rond half acht halen om naar het centrum van Accra te gaan.....


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Phia

Actief sinds 30 Mei 2010
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 59998

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2017 - 30 November 2017

Afia&You heeft een droom!

14 Oktober 2015 - 05 November 2015

Foundation Afia supports young people

08 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Stichting Afiia: Nieuwe wegen bewandelen in Ghana!

09 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

Ghana 2013, een nieuwe uitdaging

03 Oktober 2012 - 25 Oktober 2012

Ghana here I come again!

07 Oktober 2011 - 28 Oktober 2011

Mijn tweede reis

Landen bezocht: