St Thomas school in Obuasi - Reisverslag uit Obuasi, Ghana van Phia Oostenbach - WaarBenJij.nu St Thomas school in Obuasi - Reisverslag uit Obuasi, Ghana van Phia Oostenbach - WaarBenJij.nu

St Thomas school in Obuasi

Door: Afia

Blijf op de hoogte en volg Phia

17 Oktober 2012 | Ghana, Obuasi

woensdag 17 oktober brengen we de spullen naar de school. Eerst de materialen voor de Junior High school daarna gaan we naar de KG en Primary school. Het was weer een grote belevenis. Daarna ben ik enkele klassen gaan bezoeken en heb met kinderen gewerkt . Ik zou graag langer willen blijven om de leerkrachten te helpen en om hen te laten zien hoe je op verschillende manieren kinderen kunt leren lezen, rekenen door middel van ontdekken vanuit de kinderen zelf. Het is vooral eenrichtingsverkeer. Leraar vertelt kinderen luisteren en doen wat de leraar zegt.
Helaas lukt dit niet in zo'n korte tijd. Leraren worden vaak aan hun lot overgelaten en af en toe is er een soort scholing!

• 24 Oktober 2012 - 14:51

Henny:

De tijd zal wel voor je vliegen.
    Zo denk je het duurt nog zolang en dan in eens is de tijd op!!
    Je moet maar denken dat je veel voor de kinderen gedaan hebt, geweldig toch!!!
    Geniet nog, groetjes Henny.

• 25 Oktober 2012 - 09:29

Henk:

Hallo lieve Phia, als er wee reens geen stroomuitval is én je hebt nog tijd om dit nog zou lezen: goede terugvlucht en behouden aankomst in Amsterdam gewenst...
    Tot spoedig ziens
    Liefs Henk

• 25 Oktober 2012 - 16:29

Bisjiet:

Heej African girl...hoor net van Henk (inm weer in Simpelveld aan de lijn!) dat je nog niet in de lucht hangt...
    Geniet van je laatste uren aldaar en veilig en wel thuis voor straks en morgen!!
    Tot héééél gauw, liefs Brigit