Òp weg naar Winneba - Reisverslag uit Accra, Ghana van Phia Oostenbach - WaarBenJij.nu Òp weg naar Winneba - Reisverslag uit Accra, Ghana van Phia Oostenbach - WaarBenJij.nu

Òp weg naar Winneba

Door: PhiainGhana

Blijf op de hoogte en volg Phia

13 Oktober 2011 | Ghana, Accra

Het koste heel wat tijd om uit de stad Accra te komen, veel verkeer. Ook was er veel verkeer richting Cape Coast. Mooie weg langs de kust.Veel busjes,' troto' volgepropt met mensen en bagage.Vrouwen in traditionele kleding klauteren over bagage heen.Deze busjes vormen de basis van het plaatselijk vervoer. Het busje heeft een vast traject het pendelt heen en weer zonder vaste op of afstap plaats onderweg. Mensen steken hun hand omhoog en dan ben je overgeleverd aan de chauffeur.Soms is het echt een gammel voertuig, je ziet veel mensen slapen tijdens de rit.Verder zie je veel stickers op de ruiten,bv 'In God we trust' of 'Prais the lord'. Onderweg viel af en toe een regenbui en ook een wegversperring waar 'controle' door politie plaats vond. Ze lopen om de auto heen om te kijken. Uiteindelijk moest Cephas mee gaan en vroegen ze 'veel' geld. Een bepaalde sticker zou op de auto moeten zitten! Na onderhandelen moest hij een klein bedrag betalen en konden we doorrijden.

  • 15 Oktober 2011 - 16:02

    Bea:

    Hoi Phia,

    Het komt me allemaal zo vertrouwd voor.Ben blij dat het goed met je
    gaat en hoe het bevalt in Winneba.
    Groetjes ook aan Cephas.

  • 16 Oktober 2011 - 10:08

    Henriette:

    Hoi Phia, je zit er weer midden tussen in en zo te horen bevalt het je goed en ben je weer vlug gewend. Temperatuur heet oké, maar dat vochtige is natuurlijk minder, doorheen bijten dan maar. Al goed inkopen voor school gedaan las ik en zeker mooi stof. Alle goeds. gr. Henriëtte

  • 16 Oktober 2011 - 21:29

    M@rk:

    Hoi Phia
    Onze herfstvakantie is ook begonnen. Maar die ziet er anders uit dan de jouwe. Als ik het goed lees tussen de regels door gaat het goed met je. Leuk ook dat je foto's bij je verhalen plaatst, maakt het beeld compleet. Ik verheug me op je volgende nieuwsbericht.

  • 17 Oktober 2011 - 17:00

    Odilia:

    ik hoop dat je goe kunt werken en de kinderen een plezier doet. Ik denk aan je tot ziens

  • 18 Oktober 2011 - 10:09

    Rowan:

    hee Phia,

    Leuk om je verhalen zo te kunnen lezen! Het klinkt geweldig, de Ghanese sfeer komt weer helemaal bij me naar boven. Succes met het verzamelen van school spullen en geniet maar volop!:)

    groetjes rowan

  • 18 Oktober 2011 - 12:49

    Kids/juffen VSO 2:

    hoi juf Phia,
    wat leuk om te lezen en zien hoe het daar is. hoe is het met u? we missen u hier. heeft u de spullen al gegeven aan de kinderen daar op school? nog heel veel plezier nog en we houden deze site in de gaten.
    heel veel groetjes van ons allemaal!!!

  • 10 Oktober 2012 - 16:51

    Door Ann:

    hey juf piha
    alle kids in ghana
    en ik vind heet heel goed van je juf dat je daar naar toe bentge gaan
    voor de twee de keer
    ik mis je
    doe de groetjes aan de kids

  • 10 Oktober 2012 - 16:51

    Door Ann:

    hey juf piha
    alle kids in ghana
    en ik vind heet heel goed van je juf dat je daar naar toe bentge gaan
    voor de twee de keer
    ik mis je
    doe de groetjes aan de kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Phia

Actief sinds 30 Mei 2010
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 59969

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2017 - 30 November 2017

Afia&You heeft een droom!

14 Oktober 2015 - 05 November 2015

Foundation Afia supports young people

08 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Stichting Afiia: Nieuwe wegen bewandelen in Ghana!

09 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

Ghana 2013, een nieuwe uitdaging

03 Oktober 2012 - 25 Oktober 2012

Ghana here I come again!

07 Oktober 2011 - 28 Oktober 2011

Mijn tweede reis

Landen bezocht: