Eerste 3 dagen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Phia Oostenbach - WaarBenJij.nu Eerste 3 dagen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Phia Oostenbach - WaarBenJij.nu

Eerste 3 dagen

Door: PhiainGhana

Blijf op de hoogte en volg Phia

17 Oktober 2010 | Ghana, Accra

14 oktober;
s 'avonds laat de tussenlanding in Tripolis. Een zeer verouderd vliegveld en weinig te zien. Gelukkig vertrokken we na ruim 2 uur.
Aankomst in Accra: Een tropische warmte en een sterke kerosine geur omringt je als je aankomt op het vliegveld.
Je kijkt je ogen uit als de bagage band begint te lopen. Veel gesealde bagage- o.a grote TV schermen, grote dozen passeren je! Buiten wacht de bus op ons en Mr Anthony Twumasi begroet ons. Alle bagage gaat boven op de bus. Je vraagt je af of dit wel goed gaat. Inez en Gui en Bea en ik gaan in de auto bij Anthony en we rijden achter de bus aan.
Wij rijden naar het Ampomaah Hotel, dit ligt in een wijk buiten Accra.
Ondertussen is het 2 uur later in nederland. Wij zijn erg moe maar kunnen niet echt slapen van al die indrukken. We gingen rond 1.00 uur Ghanese tijd pas ons bed in.
2de dag 15 oktober;
Tussendoor vaker wakker geworden. Veel getoeter op straat, Ghanese vrouwen lopen met van alles op hun hoofd en vrouwen gekleed in prachtig gekleurde lange jurken of rokken. En hun kleine kind op de rig gebonden.
Na het ontbijt gaan Inez en ik naar de Ashala- Botwe, St Francis school.
Wat een geweldige ervaring en wat een ARMOEDE aan materiaal. De leerkrachten geven dit ook zelf aan, vooral de jongste kinderen hadden zo goed als niets om mee te spelen/leren.
De leerkrachten hopen dat ik iets voor hen kan betekenen. Zelfs kleurboeken zijn welkom gaven ze aan.
De kleine kinderen lopen oom me heen en roepen steeds Obruni(blanke,witte)en willen vooral aan je voelen.
Goede gesprekken gehad met leerkrachten en de oudste leerlingen van school.(16 jaar).
Veel foto's gemaakt en met de kinderen gezongen.

• 17 Oktober 2010 - 19:08

Henk:

The first impressions are mostly the deepest...
    Take care and see you on Skype

Henk

• 17 Oktober 2010 - 19:23

Roger En Carla:

Zolang het liedje maar niet ging over "kerstbölkes".Geniet van de mooie ervaring, maar wen niet teveel aan het weer.Hier is het berekoud.We zijn benieuwd naar het volgende verslag.
    Liefs